Buletinele PRAM sunt necesare conform legislatiei in vigoare si sunt prezentate la controalele efectuate de ITM si Pompieri.
In urma verificarii PRAM se intocmeste buletin de verificare PRAM
Legea securitatii si sanatatii in munca nr.319/2006, stabileşte principiile referitoare la prevenirea riscurilor profesionale, protecţia sanatatiii şi securitatii lucrătorilor, eliminarea factorilor de risc şi accidentare, informarea, consultarea şi instruirea lucrătorilor.
Prevederile legii securitatii si sanatatii in munca se aplică angajatorilor, lucrătorilor şi reprezentanţilor lucrătorilor, în toate sectoarele de activitate, atât publice, cât şi private.
Acest domeniu este parte integranta a conceperii organizarii si desfasurarii proceselor de munca si are rolul ca prin masuri si mijloace specifice sa previna disfunctiile din cadrul sistemului de munca astfel incat acesta sa se desfasoare in conditii de maxima eficienta.
Scopul final al activitatii de securitate si sanatate in munca este protejarea vietii, integritatii si sanatatii lucratorilor impotriva riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala care pot aparea la locul de munca.
Angajatorul are obligatia generala de a asigura starea de securitate si de a proteja sanatatea angajatilor. Evaluarea riscurilor are drept obiectiv sa permita angajatorului adoptarea masurilor de prevenire si protectie adecvate, cu referire la: